Arbetslös & Sjuk - The Botten is Nådd

Hej! 
 
Efter nästan 2 veckor av konstant te-bryggande, apoteksbesök och försök till Kinesisk Reflexiology på grund av att Akio dragit på sig något konstigt virus så trodde jag i lördags att livet skulle återgå till det normala. Ha ! Jag kände mig konstig under fredagskvällen och under lördagen var febern redan uppe i 38 C. Så var det min tur. 
Nu sitter jag här och hostar så grannarna hör mig...on the flip side så är det Akios tur att springa till Apotek, köpa sjuk-vänlig mat....och glass. 
 
Det är toppen att inte behöva gå till  Photo USA varje dag och stressa ner mig till tänderna. Nytt uttryck någon? 
Det är inte lika toppen at betala av sitt kreditkort och inse att jag faktiskt inte har nya stålar som kommer in. What to do. Skaffa ett jobb. Mjo. När jag letar online så är det administrativt och HR....tills det börjar krypa i skinnet. 
När jag läser kvalificeringspunkterna vill jag helst gå och lägga mig igen. Jag känner mig så osäker...precis som om jag inte kan något. Vilket egentligen är sant. På PUSA fick jag egentligen inte göra något "officiellt." Skrapa ytan här och där...en massa här och där. 
 
Deklarerade i helgen ...pengar tillbaka pga husköp. Hurra! 
 
Jag väntar på mitt nya gröna kort och på Tisdag ska jag ta mig till SF och ääääääntligen "köpa" ett nytt pass. 
Det har varit en lång,lång väg till det här passet. För att göra en oändlig historia kort...mitt BankID hade gått ut pga av mitt svenska visa kort gått ut. Utan BankID kan man inte få ut Personbevis från skatteverket. När jag ringde banken ville de att jag skulle identifiera mig med en digipass. Jag har ingen digipass (kan tänkas att jag råkat slänga ut den...but that is beside the point). Det var en hel röra och seriöst Sverige. Pinsamt, vad är det för system. Det viktiga var att får ut ett personbevis i tid till passbesöket...eftersom jag bara får EN CHANS per år (som jag dessutom betalt en extra reservationsavgift). Återigen. Sverige. Sverige. Sverige. Sverige. 
 
 
Anyhow, Nu när jag varit sjuk har jag äntligen sett Frozen. Söt. Vi lyckades även ta oss igenom Gone Girl (Meh ... himlar med ögonen) och Guardian of the Galaxy (jag var sjuk så jag fick gråta när Groot gick i spillror). 
 
Började hajka förra veckan eftersom tajtsen strama lite efter en 6 lbs uppsving. Kan ha att göra med luncher som bestod av pizza och glass. En hel del ost på kvällarna och CHOKLAAAAAD! :D Lite bilder följer.
 
Kanske man ska ta och söka lite jobb....eller städa ugnen. Eller chilla med kattisarna. Jag är ju faktiskt sjuk. : ) 


 
 
 
Blockerade vägen för mig gjorde han. den. det. 
 
 
Alum Rock Park - 5 min från huset med bil. Wunderbar!
En örn. (Till höger där om trädet)
 
Roliga cirklar på ett träd
Funky Flower
Tre kattisar som höll mig sällskap när jag var som värst. De gjorde det hela egentligen mer miserabelt för jag kunde inte röra mig eller dra i täcket...men vem har hjärta att kasta ut dem. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Karinology

Smått & Gott från San Jose.

RSS 2.0