Tisdags ångest

Sa jag 5 gravvisar.....Jag menade ju såklart 6 ! 
Cynthia (produktions ledaren på jobb) är tydligen bara i vecka 6...men kunde inte hålla sig och spottade ur det igår när jag frågade henne om hon ville ha clarityn för att hon hade en så hemsk allergi. 
Tydligen får man inte ta någon medicin alls när när man är hispanic. 
Kineser får inte duscha efter förlossning
Och vissa amerikanare vägrar äta choklad (kaffein) men slänger i sig McDonalds mat varje dag. 
 
Hmmm, ja kulturer är allt märkliga. 
 
 
Imorgon åker Akios arbetskamrat Michelle (och man) till Taiwan. Ni undrar nu kanske vad vi har att göra med det. 
Michelle har 3 katter och en hund.  ... ... ... En av kattisarna är tydigen en riktigt översittare. Så nu har hon delat ut sina djur till de människor hon känner.....och vi fick tydligen översittaren.
Akio har tydligen pratat vilt om hur coola våra katter är. Ja, men det är med oss utan några inkräktare. De ska vara borta i 10 dagar och jag är livrädd hur saker och ting ska gå. Värsta scenariot får vi isolera hennes katt i Akios rum....vilket resulterar i stor panik för Shiye eftersom han ääääääälskar Akios rum. 
Vet inte riktigt hur det här hände...men jag skyller på mannen min. 
 
Igår tog jag lunch för första gången på väääldigt länge. Akio hade ingen att äta med så vi drog ut camping-stolarna från bilen och satt oss ute vid en damm och njöt i det svaga skolskenet. Det var det bästa på hela dagen!!
 
Vi har diskuterat fram och tillbaka vad och hur jag ska göra just nu. 90 % av mig vill bara sluta....säga upp mig. 2 weeks notice och that is that. Men jag är livrädd. Tänk så hittar jag inget nytt jobb. Tänk så är vad jag kan hitta värre än vad jag har nu. Min försäkring kommer avbrytas (skönt att Akios täcker mig också). 
Åandra sidan nu när jag jobbar de timmar jag gör är jag alldeles slutkörd när jag kommer hem...och jag letar inte efter jobb...för jag orkar inte. Så alltså kommer ingenting förändras...vilket pekar på att jag borde sluta och köra fullt öst varje dag. Catch 22. 
 
Akio stöttar mig vad jag än väljer...ekonomisktvis så klarar vi oss just nu (även om vi kanske får dra in på fin apelsinjuicen och välja bort bio mot hemmafilm). Så...vad gör jag? Det här är nog det svåraste valen jag någonsin gjort....(jaja, förutom att lämna Sverige). Antingen så går det galant och är värt det eller så bombar det totalt. 
 
 
Margaretha Hjertstedt
2015-01-13 @ 23:08:25

Det går galant -GÖR DET!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Karinology

Smått & Gott från San Jose.

RSS 2.0