Tack för allt stöd

 
Hej igen
 
Nu är det gjort. Done and done. Sista dagen blir nu 1/30 eftersom jag inte "fick lov" att sluta tidigare. 
Det blev kallablik i fredags eftersom jag berättade det sent på torsdagen. I onsdags sa Brianna upp sig (tyvärr på tvären). I Fredags sa jag och min chef upp oss (hon åker nog tillbaka till Taiwan). Och igår sa en av marketing tjejerna upp sig. 
 
Mmmmm. Jag vet verkligen inte om jag gjort rätt beslut. Just nu är det massa förändringar med den nya CEOn...men jag orkar inte vänta och se vad som ska hända. De försökte få mig att stanna, men de verkar inte förstår att det som vägeröver just nu är att komma därifrån. Inte att ha ett nytt jobb. Det är klart att jag måste ha ett nytt jobb också och en inkomst men just nu måste jag bara därifrån.
 
Jag har mörkar cirklar under ögonen trots att jag går och lägger mig tidigt. 
 
Jag vill bara att detta ska vara över. 
 
På en bra not fick jag en döfin buoquette från Mamma som uppmuntring! Jätte-fina lila blommor. 
 
Kuro har vågat gå ner på nedervåningen och satt precis i mitt knä. Shasta och Kuro väser fortfarande åt varandra men det går ann. Hon är så kelen och sover med mig i några timmar på natten. Eftersom jag alltid vaknar till någongång under natten (innan Akio går och lägger sig) så släpper jag ut henne sen. Så söt!
 
Dags att göra lite frukost (miso soppa och tofu) så jag inte hungrar ihjäl på jobb. 
 
Margaretha Hjertstedt
2015-01-20 @ 17:25:07

Bra gjort, Karin! Låt nu inte "beslutsamhetens friska hy övergå i eftertankens kranka blekhet...." (citat ur "Hamlet" av Sheakspear)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Karinology

Smått & Gott från San Jose.

RSS 2.0