Fredag

 
 
Sa jag 4 graviditeter...jag menade 5. Samma dag gick jag till job och fick reda på en tjej i produktionen väntar i Juni. 
 
Dagarna är fortfarande långa och jobbiga. Igår kom jag ännu en gång hem och hade ett nervsammanbrott när Akio frågade hur dagen varit. Vi ska leta jobb tillsammans i helgen. Jag står inte ut. Jag kommer explodera när som helst och då bara ta mitt pick och pack och gå där ifrån. Eftersom jag faktiskt på privatplan är vän med de flesta på jobb så vill jag inte göra det....men det börjar närma sig. 
 
Ikväll tänkte vi åka till San Jose och lyssna på lite Jazz. Det är någon ung kille som spelar på ett kafe, men jag tror inte någon av oss orkar. Vi får se. 
 
 
När jag hör syskon och familj berätta om vad de gjort under veckan eller helgen så känns det som om dem gör så pass mycket mer än jag. Jag saknar känslan av att man åker in till stan lite snabbt och sen hem och sen gör någonting annat. Eller, att man åker till stan efter jobb och hittar på något. Det är omöjligt här. Det finns liksom ingen "stad"....om man inte åker till San Francisco...och det gör man ju inte eftersom det tar ca 1.5 timmar med traffik. Det känns som det enda man kan gör a här  är att 1. Gå på bio. 2. Bowla. 3. Äta. 4. Äta. 5. Äta 6. Shoppa. 
7. Sa jag Äta? 
 
Satte igång med grönakort anmälan igår. Nu har jag hittat papper (med både Akios och mitt namn) på bilförsäkring, hälsoförsäkring, huslån, bankkonto och deklarering. Får nog slänga in lite vidimerade foton så de verkligen förstår att vi fortfarande är gifta. 
 
Dags att gå till jobb. Booooo. 
 
GLAD FREDAG! 
Margaretha Hjertstedt
2015-01-10 @ 01:11:28

Låter inte så roligt det där med jobbet -hoppas du finner ett annat u t a n risk för sammanbrott!
Jag (försöker!) behärska mig....KRAM




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Karinology

Smått & Gott från San Jose.

RSS 2.0