Höst

 
Lisa var så vänlig och påminnde mig att jag inte skrivit på ... well, mega-länge!
Idag har jag halsont är febrig och är hemma. Inget skolk alltså, sjuk på riktigt. 
 
Hösten har kommit till San Jose. Vår höst. Kalla nätter och morgnar. Ganska varmt på dagen men träden ser lite bruna ut och mina petunier har gått hädan. 
 
Vi trivs i vårt hus. Alldeles förbra. Vill inte jobba mer. Mest sitta hemma med kattisarna. Städa på heltid. Vi har ett badrum kvar att måla. Heminredningen går sakta...men det gör inte så mycket. Det är vårt hus.
 
Annas och Tonys semester gick alldeles för fort. Uscha vad ledsen jag var när de åkte hem. Huset kändes så tyst. Det var mysigt att äta frukost med någon (Akio skipppar gärna frullen). Vi hann med mycket: Napa, Santa Cruz, Stanford, Palo Alto, SF (twin peaks), Mani / Pedi, BBQ x 2  och Shopping ! 
 
Var på bröllopp förra helgen, Kristin (föredetta arbetskamrat) och Kyle blev båda Gonzales. 
Det var en superfin tillställning och jag hittade den bästa klänningen...Calvin Klein $250 nedsatt till $54.00. Sweet. 
 
 
 
Lite intressant Fakta om SJ följer: 
 
17. Despite its large size, San Jose is the third safest large city in America with low crime rates and low criminal activity.
 
23. San Jose recycles the most among large American cities.
 
 
24. San Jose is one of the most expensive places to live in the country, with monthly rent averaging around $1,750 and the average home cost sitting at $750,000
 
 
30. According to Zoosk, San Jose is the second worst place for dating in the country, behind only Raleigh, as residents are extremely picky with regards to who they spend time with
 
 
35. Alum Rock Park is the oldest municipal park in the entire state of California. -- VI BOR 5 min bort. 
 
36. More patents come out of San Jose than any other city in the country
 
 
45. San Jose has some of the best weather around, with the sun popping out for roughly 300 days every year.
 
 
47. The average haircut in San Jose costs $15
 
49. San Jose’s Rosicrucian Egyptian Museum is the largest collection of Egyptian artifacts in the West
 
 
52. Boasting a presence of close to 7,000 tech companies, San Jose is the most concentrated tech center in the entire world
 
Margaretha Hjertstedt
2014-09-25 @ 00:04:46

Ha ha, ja det var på tiden att uppdatering kom!
Bara fördelar med att bo i SJ således??
Fina bröllopsgäster. Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Karinology

Smått & Gott från San Jose.

RSS 2.0