Sommar

 
 
Hallå! 
 
Kan inte fatta att det snart räknar som slutet av Juli. Hur kommer det sig att sommaren alltid går snabbt...trots att man jobbar. Som vanligt har mycket hänt. 
 
Det blev massa, massa, massa fotboll under VM. Vi hängde med internationella vänkretsen nästan varje helg. 
Detta resulterade i massa öl och ett förfallet hus med skyhöga tvättberg. Denna helgen har jag tillochmed ljugit för Iris att jag inte kunde vara med på en födelsedags fest....jag måste jobba undan här hemma OCH viktigas av allt. 
Jag vill sola! 
 
På tal om Jobb. Jag höll fortet nere i 3 veckor. Det var katastrof när Tina sa upp sig och Kathy som hade 3 dagards semester samtidigt. Det var bara jag,...igen. Så kom då Tracy tillbaka förra veckan...hon stannade hela 0.5 dagar. Sedan bar det av till NY igen. Tydligen var vår bokförings-tjej tvungen att åka tillbaka till Kina pga en familj katastrof. Någon var sjuk. Så nu är Tracy i NY på obestämd tid och jag jobbar över, minus lunch och stressar ihjäl mig på obestämd tid. Inte bra. Jag känner mig mentalt utmattad. Som om min hjärna blir överbelastad och rökmoln puffar ut från mina öron....sådär som i tecknade serier. 
 
Men jag håller mig fast vid fingertopparna varje torsdag...och när det är fredag så vet jag ju att det snart är helg. 
 
Vi har haft myrinvasioner lite nu och då. Inte stora äckliga myror utan små, finlämmade och bruna små svin. Fasiken vad jag hatar dem. I kattmatt, i sesamfrön, ovanpå knäcke bröd. You name it. 
 
Och för er som inte vet har jag då skaffat fejsbok. OMG. SRSLY. True. 
 
Nu ska jag souva. 
 
 
 
 
 
 
 
Lisa
2014-07-19 @ 08:51:41
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kan du inte hitta ett annat jobb, där du inte blir utbränd vid 27-års ålder? :(

Sommar!!!!

Svar: Jo, det har jag funderats på länge men så händer något och jag har varken tid eller lust att leta. :(
Karin

Margaretha Hjertstedt
2014-07-19 @ 23:40:38

Men!!! När ska du börja jobba för dig själv? Och då menar jag inte ta hand om tvättberg o sånt tråkigt!
Håller tummarna för att det ska reda upp sig på jobbet.
Sommar, ja; Falsterbo återigen imorg! Vi saknar dig där, ska du veta!/Kram

Lisa
2014-07-21 @ 17:32:08
URL: http://lamadjur.blogg.se

Firrefisk, tänk om man bara lever en gång? Då måste man ju vara lycklig! Byt jobb. U can do it!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Karinology

Smått & Gott från San Jose.

RSS 2.0