Nästan semester

 
Julfesten i lördags gick bättre än  väntant. Partyfolket hade trevligt och de som inte är partyfolk hade god mat. 
Phew. Jag kan äntligen andas Min chef som bröt ihopa för två veckor sedan var också på plats. Jag trodde hon skulle komma in igår på jobbet...men hon kom inte. Det är 1 dag från lönedag. Jag börjar få panik....hon är den enda som kan betala våra 70 anställda. 
 
De två kommanade dagarna är fyllda av ångest och stress. Jag har en babyshower att arrangera på jobb. Ett kub att dekorera pga födelsedag. Julklappar som måste inhandlas och lämnas över innan jag åker. Vänner att instruera hur man tar hand om katter.....och ja, jobb såklart! Vet fasiken hur jag ska hinna med allt. Det är dags att ta fram mitt superwoman kort. 
 
Fick en ny kaffekokare och coffe grinder av min arbetskollega Tracy igår. Jag blev så glad!!! 
Trörr på att "koka" kaffe genom att ha ett filter med kaffe i durkslaget. Booooo. 
 
Kaya är mycket vänligare under vinterhalvåret Hon kommer jämt och ständigt och ska sitta i knä eller bli klappad. 
 
Vi åker på torsdag morgon till Kauai. Där är ca 26 grader varmt och jag ser framemot att göra...precis ingenting!! 
Det enda som jag oroar mig för är Akios present. Jag har ingen efter det att han sagt att jag absolut inte får köpa någonting.  (!!!) Jag repeterar, min man fyller 40 och jag har inte ens ett kort ! 
 
Det blir väl till att bjuda på middag eller något under resan. Kanske kan jag ringa hotellet och lägga till en frukost får oss båda. Ja, det är inte en dålig plan. 
 
Ugh, klockan är snart 7....dags att gå till jobb. Toodles. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Karinology

Smått & Gott från San Jose.

RSS 2.0